Dette er siden om min store lidenskap

Yamaha Vmax ble første gang introdusert i Norge i 1985. I 1989 jobbet jeg en stund på et Yamaha-verksted, og jeg ble forelsket i denne vidunderlige sykkelen. Den er stor og tung, den er et monster på 2 hjul. Den er har vært og vil alltid bli min store lidenskap. Denne vakre sykkelen. Sykkelen er produsert i 22 år, uten nevneverdige forandringer. I 2005 ble det laget en jubileumsmodell for det amerikanske markedet. Det ble produsert 5000 sykler, og alle ble nummerert med en "Badge" på tankatrappen, med sykkelens unike nummer.

   
Her kommer det et bilde av sykkelen Her kommer det et bilde av sykkelen

20. august 2010 skulle jeg på årsmøtet til YCC. Bare 12 km fra Garvikstrondi Camping hvor vi skulle være skjer det som alle motorsyklisters mareritt. Jeg måtte bråbremse for et vongtog foran meg. Det kom litt brått på, fordi det var rundt en sving. Jeg var heldig. Sykkelen gikk sin egen vei, og jeg min. Jeg brakk 2 ribbein og noen bein i venstre fot.

Det var ikke et vakkert syn jeg fikk se når jeg kom meg på beina etter utforkjøringen Jeg var bare glad for at jeg var hel
Jeg hadde ingen smerter noen steder, så jeg ringte bare etter hjelp for å frakte sykkelen. til et verksted. Det var mange som stoppet, og en tilby seg å kjøre meg videre
 
Jeg var jo bare 12 km unna bestemmelses stedet. Her ser jeg over skadene. Sykkelen ble vrak, så jeg måtte finne meg en ny sykkel.

Så da var det bare å lete etter en ny Vmax. I USA fant jeg med hjelp fra min gode venn Åge en ny sykkel. Dette var en 97 modell som kun hadde gått 6600 Miles. Åges venn Gary som bor over dammen, har hjulpet til med å fikse kjøpet, og forestå det som må til for at sykkelen skal kunne fraktes til Norge.

Dette er sykkelen som vi tilslutt fant i en liten by som heter Pleasant Prairie. Gary reiste ditt for å hente sykkelen for meg. En stor takk til Gary for alt han har gjort.
Dette er bildene som stod i annonsen på craiglist i Usa  
   

Så dro Gary for å hente sykkelen.

Et ekte håndtrykk er vanlig i usa når man har gjort en handel. Her er tidligere eier, Pastor Tim og Gary. Gary kjørte sykkelen hjem til seg, en tur på ca. 2 timer
Gary Tok sykkelen hjem til seg, og gikk straks i gang med å vaske Sykkelen måtte jo være i tipp topp stand før avreise til Norge
Det ble vsaket med alle de remidier som var tilgjengelige Gary er ikke en fyr som overlater ting til tilfeldighetene. Igjen en stor takk til Gary.

Gary har brukt en del tid på å shine opp sykkelen. Hun har lakkert motoren, og pusset og gnidd, slik at alt er skinnende blankt.

Slik så motoren ut før Gary begynte sin lakkeringsjobb slik så den andre siden ut
Så var det tid for maskering og tildekking av det som kunne få lakk under arbeidet.
og slik blir resultatet Blankt og skinnende
Motoren ser jo nesten helt ny ut Dette er bare velstand
Bakstykke til eksosen hadde fått noen riper  
Så det måtte også under lakksprøyten til Gary Selv inne på rammen under Triple Tree har Gary polert
Gaffelbeina har også fått sitt styre og innfesting av vindskjerm likeså.

 

Så er sykkelen klar for avreise Blank og fin
Bob kommer med sin spesialinredede bil for MC transport. Dette har han drevet med i hele sitt voksne liv
Rampen skal ut, og min max skal starte reisen til Norge Det er nesten så jeg kan se at sykkelen gleder seg til å komme til meg
Vel ombord, skal den stroppes fast Legg merke til stroppefesten i bilen til Bob
Her er ingenting overlatt til tilfeldighetene Alt er nøye tilmålt.
Det er laget speialanordninger for transport av MC'er Forhjulsstøtte og stroppefester
Så er sykkelen festet Og Bob reiser fra Gary.

Nå er det bare å vente på at sykkelen skal bli fraktet med båt fra USA til Norge.

Idag kom licenseplate fra USA i posten. Med den flotte krommede rammen rundt. Tenk om vi hadde hatt slikt i Norge!!!!!!!!!!

18. november 2010 var rene julekvelden for meg. Da kom min nye sykkel til Norge, og jeg kunne hente den hjem.

Vel hjemme i garasjen Bilder må tas fra alle kanter
Og vinkler Så da er det bare å smile til fotografen
Svarte potter Og svart, blank motor
 
Og her kan man se at sykkelen kun har gått 6823 miles.